Hello people!

Revenim astăzi cu o nouă postare legată de călătorii. Am fost prin decembrie într-o mini vacanță în Belgia și am învățat pe pielea mea cam ce înseamnă să organizezi o excursie de la zero, ce înseamnă să cauți bilete, cazare și cam tot ce ai nevoie să “supraviețuiești” :D. Nu a fost greu, mi-a plăcut tot procesul și probabil tocmai din cauza asta am fost și cea mai entuziasmată pe tot parcursul călătoriei.

Sfaturi de vacanță

Toată ideea de la care am plecat a fost că voiam să vizitez ceva, orice. Prima parte a anului trecut mi-am petrecut-o învățând și lucrând pentru licență, plus muncă, iar a doua parte, doar muncă cu mici escapade pe la munte sau la mare, dar nu mai lungi de un weekend. Voiam să plec undeva în afară, să vizitez ceva ce nu mai văzusem. Oriunde și cam în orice perioadă. Așa am ajuns la Bruxelles și Bruges în Belgia înainte de crăciun, fix de ziua mea. A fost superb și deși nu asta intenționam, am prins și târgurile de crăciun.

1. Transport

Căutările le-am început probabil cam din septembrie. Inițial m-am tot uitat la oferte ale agențiilor de turism, oferte de genul all inclusive, dar unele mi s-au părut exagerat de scumpe pentru ce mi-aș fi dorit eu așa că am început să caut strict bilete de avion și în principiu direct pe site-urile companiilor aeriene. În felul ăsta am descoperit Ryanair. Sunt și multe altele, dar la ei cred că am văzut cele mai multe oferte și cele mai ieftine bilete. Site-ul este foarte ușor de folosit și cel mai mult îmi place că dă și zborurile din zilele dinainte și după datele alese de tine (dus și întors). În felul ăsta, poți alege tarifele cele mai ieftine pentru ce te interesează. Într-adevăr, nu au foarte multe destinații, dar dacă vreți să începeți ușurel, sunt câteva puncte bune de plecare :D.

Am luat biletele pe la începutul lunii noiembrie, cu plecarea pe 5 decembrie. Am găsit bilete incredibil de ieftine, am dat ~37€/dus-întors pentru 2 persoane.

Sfaturi de vacanță

Chiar și acum, am găsit bilete ieftine, la cea mai simplă căutare. București – Bruxelles ~30€/dus-întors pentru o persoana pentru 1-8 martie.

Am mai găsit bilete ieftine și pe BlueAir sau pe WizzAir de exemplu, tot secretul este să le luați din timp și atunci când le găsiți să le și cumpărați, că s-ar putea să nu le mai găsiți a doua oară.

QUICK TIP 1: Când nu sunteți hotărâți, și căutați zboruri în mai multe zile, încercați să folosiți o fereastră incognito de browser, deoarece site-urile companiilor aeriene pot reține informații legate de activitatea pe site-ul lor și de exemplu la a doua sau a treia căutare pentru același zbor s-ar putea să găsiți prețurile pentru bilete ceva mai mari.

QUICK TIP 2: Dacă nu vreți să stați să urmăriți oferte în fiecare zi, este o pagină de Facebook (probabil că or fi mai multe, dar despre asta am aflat eu) unde se postează frecvent oferte de zboruri la prețuri foarte bune.

2. Cazare

Dacă nu aveți prea multe pretenții și nu vreți să cheltuiți bănuți pe cazare, se poate :D. Vă recomand Couchsurfing-ul unde vă puteți face cont și puteți căuta oameni disponibili să vă primească câteva nopți la ei în casă, gratuit. Conceptul este foarte mișto și destul de sigur aș zice eu. Totul se face pe baza recomandărilor așa că dacă vă găsiți gazdă care are review-uri favorabile, sunt foarte mici șansele să aveți surprize neplăcute. Eu personal, recunosc nu am încercat încă, dar mă tentează. Totuși, a fost o prietenă bună în câteva călătorii și aproape de fiecare dată și-a găsit cazare pe Couchsurfing.

Dacă totuși vreți ceva mai sigur, dar nu la prețuri exagerat de mari, puteți căuta cazare pe Airbnb. Eu prin ei mi-am găsit cazare și am nimerit cum nu se putea mai bine. Am avut o camera imensă, gen garsonieră cu tot ce ne puteam dori (am stat aici). Față de un hotel clasic, puteți găsi camere personalizate iar proprietarii sunt de obicei foarte de treabă, îți pot da indicații și recomandări.

În plus, față de prețul inițial am avut mai multe coduri de reducere și am ajuns într-un final să am o reducere de 36€ din prețul final. Am plătit 114€ pentru 4 nopți și după câteva calcule, am ajuns la un preț de ~65lei/noapte de persoană. Creed că am dat mai mult la mare la noi și nu am avut asemenea condiții.

3. Hărți

Pentru hărți ale orașului, mi-au fost recomandate hărțile de la Use It. Sunt gratuite, foarte simpatice și interactive. Am primit de la cineva o astfel de hartă pentru Bruges și a fost foarte utilă. Pe lângă străduțe și obiective de vizitat, harta mai include și restaurante și localuri drăguțe, fiecare cu descrierea ei. Am fost de exemplu în Bruges să mâncăm într-un local unde scria că este foarte popular printre elevi și tineri. Era destul de aglomerat, dar aveau paste delicioase, porții mult prea mari, prețuri prietenoase și atmosfera tinerească.

Hărțile se pot procura cam din orice oraș mai mare din Europa, depinde unde vreți să mergeți. Se găsesc pe site și hărți de unde se pot lua hărți ale orașului respectiv :)). Am văzut că au și aplicație (doar de iPhone), dar eu prefer harta fizică totuși.

De asemenea, dacă există și vreți să încercați, circulați și cu metroul. În Bruxelles am mers de câteva ori și ne era super utilă dacă aveam harta din prima. Am avut noroc că aveam wireless unde stăteam și am downloadat harta în ultimele zile :)).

4. Vizitare, turul orașului

Majoritatea orașelor mari organizează tururi organizate și sunt și tururi gratuite. A fost foarte mișto, am făcut turul orașului la Bruxelles și tipa care ne-a fost ghid ne-a povestit o grămadă de lucruri interesante, informații care poate nici nu se găsesc la o căutare simplă pe google. Mi-a părut rău că nu ne-am înscris și la cel pentru Bruges. Căutați pe net înainte să plecați informații legate de asta. Sigur se găsesc cam în toate orașele.

Cam asta a însemnat pentru mine organizarea mini-vacanței :D. Mi-a plăcut absolut totul și aș face-o din nou de câte ori aș putea. Momentan visez la o mică escapadă la Lisabona, dar mai vedem :D. Poate l-a următoarea plecare voi face partea a doua a postării în care să includ și câteva sfaturi legate de bagaje, produse luate, shopping etc.

Vă las și cu câteva poze pe care s-ar putea să le fi văzut deja pe Instagram. Dacă nu, vă invit să îmi dați follow aici :D.

Sper că ați găsit câteva lucruri interesante în această postare și vă invit și pe voi să-mi împărtășiți din sfaturile voastre de călătorii :D.

Kisses & Be happy!

Timi

• Hannelore Gurbet

Super misto si utila postarea ta! La cat mai multe calatorii iti doresc 🙂

• A fost o super oferta pentru Lisabona…au luat cativa membri din familia mea…noi din pacate, avem alte planuri anul asta si nu am profitat. 200 euro…pentru 5 zile! In general ofertele bune la gasesti la Last Minute!
    Bafta! :*

• Daaa, exact oferta aia o găsisem și eu :D. Am dat mail pentru rezervare, dar am vorbit cu o prietenă și ar fi vrut și ea. Am zis că mai aștept puțin cu confirmarea rezervării și am pierdut-o. Când am dat mail să întreb dacă mai au locuri libere, chiar și în alte perioade nu mai aveau nimic…

Mersi! 😀

• Asa a fost si in cazul lor. Au vrut pentru o perioada, iar seara cand au sunat sa itnrebe, nu mai era valabila si au ales o alta data de plecare. Pana la urma vor pleca…iar noi nu :((

• Amalia Veronica

Superbe pozele, imi doresc mult sa vizitez si eu Belgia si Olanda. Plus ca acum exista si Airbnb, iar cazarile sunt suuper avantajoase din punct de vedere financiar. 😀

• În Belgia și eu mi-aș dori să mă întorc la un moment dat, poate pe timp de vară și să vizitez mai multe orașe (am auzit că și Ghent e foarte frumos).

Da, da :D. Găsești o mulțime de oferte. Tot cu ei am mers în februarie la Milano. De data asta n-a mai fost cazarea așa mișto, dar pentru 4 persoane, câți eram, am prins super ok :).

Kisses!

• laura

buna, mai ai codurile pentru airbnb?